Archieven

Pombeerchips

24 July 2014
... deze chips bevat géén gluten en lactose, is in zonnebloemolie gebakken, bevat alleen natuurlijke geur- en smaakstoffen en geen kleurstoffen. De chips bevat wel wat gist en zetmeel. Maar als je nu echt zin hebt in wat hartigs of lekkere trek, dan is deze chips zeker geen boosdoener om eens een handje van te nemen. Lees verder >>

Een dagje strand

24 July 2014
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw: strand we komen naar je toe! Samen met een vriendin heb ik vandaag genoten van een heerlijk dagje strand! Naast je badlaken, zonnebrand en je zwemkleding neem je natuurlijk ook iets mee om te eten en te drinken. Maar wat voor eten neem je nu mee naar het strand? Het makkelijkste is om gewoon wat snacks uit de kast te pakken, een paar broodjes te smeren en een fles drinken uit de koelkast te pakken, tsja dat is een optie... Maar jullie kennen mij inmiddels een beetje, het moet natuurlijk wel healthy zijn ;) Hmm... even nadenken... Nátuurlijk! Mijn guilty pleasure is perfect voor mee naar het strand! Hup, rijstwafels uit de kast... Lees verder >>

Lijnzaad

22 July 2014
...bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink én kalium. Het is goed voor je darmen, lijnzaad laat namelijk een soort laagje achter in je darmen, waardoor afvalstoffen sneller naar buiten gaan! Goed voor de lijn dus :) Én het is goed voor je ogen, hormoonhuishouding en hersenen. Wat een superfood!! Lijnzaad heeft van zichzelf praktisch geen smaak en kan daardoor dus gebruikt worden door heel veel maaltijden. Denk aan yoghurt, salades, smoothies, koekjes, muffins of je maakt er zelf crackers van! Lees verder >>

Een detoxdagje

20 July 2014
Vandaag gunde ik mijn lichaam een detoxdag. Een dag zonder koffie, alcohol, vlees, suikers, e.d. Ik heb vandaag alleen maar fruit, groenten, water en thee genomen. Wat ik dan zoal heb gegeten? Mijn ontbijt: een smoothie van 1/2 avocado, 1 kiwi, 1 banaan, water en chiazaad. Mijn lunch: paprika, bleekselderij, komkommer en een 1/2 avocado met een beetje herbamare kruiden. Mijn diner: courgetti met ui, knoflook, tomaat, aubergine, basilicum en vers gemaakte tomatenpuree. Mijn tussendoortjes waren twee heerlijke verse sapjes! De eerste nam ik tussen het ontbijt en de lunch, de shot of joy naar een recept van Rens Kroes. Tussen de lunch en het diner nam ik mijn eigen vertrouwde rode bietensap. Na zo'n healthy dag voel ik me... Lees verder >>

Vitamine water!

16 July 2014
Door veel te bloggen en te lezen kom je op de leukste ideeën en inspiraties en natúurlijk probeer ik dat dan even uit :) Het fijne en leuke is dat ik merk dat mensen om mee heen ook meer gaan uitproberen en anders gaan eten. Geweldig om mensen te inspireren en bewuster te maken van gezond eten! Ook krijg ik regelmatig tips en recepten toegestuurd om te proberen, super leuk! Blijven doen ajb ;) Deze tip kreeg ik van een goede vriendin! V I T A M I N E W A T E R Je kunt de smaak van water leuk oppimpen met fruit en kruiden. Je kunt eindeloos variëren! Natuurlijk heb ik nog niet alles kunnen maken en... Lees verder >>