Archieven

Lijnzaadcracker

25 May 2014
Maak je eigen cracker! Onlangs zag ik een medemuzikant een bijzondere cracker eten. Ze vertelde me over haar zelfgemaakte lijnzaadcrackers! Dit heb ik uiteraard uitgeprobeerd en het valt super in de smaak! Erg voedzaam en super gezond! Ik wil jullie dit niet ontnemen! voor 1 cracker: 2 el gebroken lijnzaad 2 el water snufje zee-/himalayazout Meng het water, lijnzaad en zout samen. Leg het mengsel op bakpapier en maak er een 'crackervorm' van. 1 minuut in de magnetron op ongeveer 900watt, eventueel daarna nog even omdraaien en nog even 30 seconden in de magnetron doen. Af laten koelen en smeren maar! De cracker zal niet heel krokant zijn, maar goed smeerbaar, compact en voedzaam. Lekker met tzaziki! Volgende week het... Lees verder >>

Bleekselderij

10 May 2014
... vermindert vochtopeenhoping en is bloeddrukverlagend! Lees verder >>

Waldorfsalade

10 May 2014
Heerlijk een salade voor lunch, of als begeleider bij het diner. Mijn nieuwe favoriet: de Waldorfsalade. Mijn variant: 4 stengels bleekselderij 1,5 granny smith handje walnoten 50-100 gram kipfilet handje peterselie zon gedroogde tomaatjes scheutje citroensap Griekse yoghurt 1 el bruchetta kruiden Snijd/hak alles in kleine stukjes/blokjes en roer het door elkaar. De Griekse yoghurt, bruchetta kruiden, peterselie en citroensap gebruik je voor de dressing. Smakelijk :) P.S.: wist je dit al over bleekselderij? Lees verder >>

Sushi!!

13 April 2014
"Vanavond eten we Sushi!" "Dat zijn toch die Japanse rolletjes met vis, die je met stokjes moet eten?" Juist ja, en wat waren ze lekker! Op het menu stond sushi met sushi rijst, maar ook sushi met quinoa. Quinoa is een glutenvrije pseusograan en is rijk aan eiwitten, vitamine B2 en E en mineralen als ijzer, koper en magnesium. Een prima plaatsvervanger voor rijst dus. Ik heb het als volgt gedaan: Recept voor sushi met quinoa of sushirijst: Dit heb je nodig: sushimatje norivellen sushirijst of quinoa (kleur maakt niet uit) sushibeleg naar keuze (zalm, surimisticks, komkommer, avocado, tonijn, etc.) 1 el citroensap 1 el rijstazijn snufje himalaya-/zeezout 1 tl stevia (optioneel) Kook de quinoa of sushirijst met een snufje... Lees verder >>

Walnoten

29 March 2014
50 gram walnoten per dag is super gezond voor je. Het helpt bij je stoelgang, het helpt tegen stress (hoge bloeddruk) en... voor de mannen: het is goed voor je sperma (de kwaliteit)! Waarschijnlijk komt dit door de omega-3-vetten die er in zitten. Lees verder >>