Gezonde voedingsplanning

31 August 2014

Soms heb je zo'n moment van bezinning: wat heb ik deze week gegeten? Hoe heb ik me deze week gevoeld? Hoeveel energie had ik deze week en waar kwam dit door? Kortom » het is weer tijd voor een bewuste week. Ik maak voor de komende week een voedingsplanning. Dit heeft meerdere voordelen: ik hoef niet meer iedere dag te bedenken wat ik ga eten en ik heb voor mezelf een stok achter de deur om gezond en bewust te eten omdat ik de planning met jullie deel :)

file

Bij deze : voor de komende dagen is dit mijn planning »

Maandag 1 september 2014

  • Ontbijt: Citroensap met lauwwater + groene smoothie met gebroken lijnzaad
  • Tussendoor: 1 sinaasappel
  • Lunch: Salade met tonijn
  • Tussendoor: Handje ongezouten noten
  • Diner: Courgetti

Dinsdag 2 september 2014

  • Ontbijt: Citroensap met lauwwater + 2 gebakken eieren op speltbrood
  • Tussendoor: 1 kiwi
  • Lunch: Salade met geitenkaas
  • Tussendoor: Handje ongezouten noten + rijstwafel met pesto en rauwkost
  • Diner: Quinoasalade met tonijn, feta, komkommer, pijnboompitjes en rode ui

Woensdag 3 september 2014

  • Ontbijt: Citroensap met lauwwater + kickstart
  • Tussendoor: Plakjes komkommer en reepjes paprika
  • Lunch: 2 speltbroodjes met geitenkaas en ijsbergsla en komkommer
  • Tussendoor: Stuk pure (70% + cacao) chocolade
  • Diner: Biologische kipfilet en gegrilde groenten

Donderdag 4 september 2014

  • Ontbijt: Citroensap met lauwwater + groene smoothie met gebroken lijnzaad
  • Tussendoor: 1 sinaasappel
  • Lunch: Salade met biologische kipfilet
  • Tussendoor: Handje ongezouten noten
  • Diner: krieltjes in schil, broccoli en zalmfilet.

Vrijdag 5 september 2014

  • Ontbijt: Citroensap met lauwwater + verse appelsap met tarwegrasshotje + havermout met geitenmelk, fruit en gebroken lijnzaad
  • Tussendoor: 1 kiwi
  • Lunch: Boekweitpannenkoek (wrap) gevuld met zalm en rauwkost
  • Tussendoor: Zoute haring
  • Diner: Tomatensoep

Deze avond krijg ik visite en zal ik gezonde hapjes op tafel zetten en nuttigen we gezellig een (rood)wijntje :).

Voor meer inspiratie en/of een korte beschrijving over hoe een gezonde eetdag er uit zou kunnen zien, bekijk de post healthy lifestyle of detox-tijd ook nog even!

Gedurende de hele dag drink ik onbeperkt (minimaal twee liter) kruiden-/detoxthee en water of andere verse sappen en zo nu en dan zwarte koffie. Ik neem bewust een flesje mee en tel daarbij het aantal koppen thee dat ik drink, zo houd precies hoeveel ik drink.

TIP: deel je eetschema met anderen, je collega, vriendin, zus of vriend: zo heb je een stok achter de deur en is het ook makkelijk om ideeën uit te wisselen en bij elkaar te eten én het is veel makkelijk vol te houden!

Enjoy your week!